انواع ورق های هایمپک PS و ABS

وکیوم پوشش نوین تولید کننده ورق های پلیمری P.S, A.B.S با تکنولوژی روز ماشین آلات P.L.C و فیلتراسیون مواد مذاب پلیمری جهت افزایش کیفیت مواد اولیه، راه اندازی کرده است .
ورق هایی از ضخامت 15 میلیمتر الی 30 میلیمتر به صورت رول یا شیت در این مجموعه تولید می گردد.

 

کاربرد ورق های هامپک

تولید کنندگان بیشماری از ورق های پلی استایرن یا PS و ABS برای بسته بندی محصولات خود استفاده می کنند . هر چند که بسته بندی های وکیوم فرمینگ برای محصولات سبک وزن بیشتر استفاده می گردد این نوع بسته بندی دارای مقامت بسیار بالایی در مقابل کشش و دما هستند.

 

ویژگی های ورق هایمپک PS

  • استحکام بالا
  • قالب گیری خوب
  • حفظ پایداری ابعادی و دمایی
  • رنگ پذیری
  • چسبندگی و چاپ پذیری

هر آنچه که باید در مورد پلاستیک ABS بدانید:

پلاستیک ABS چیست؟

ABS (اکریلونیتریل بوتادین استایرن) یک پلیمر ترموپلاستیک مات است. ترموپلاستیک (نقطه مقابل ترموست ها) به نحوه واکنش مواد به گرما اشاره دارد.

ترموپلاستیک ها در دمای معین به مایع تبدیل می شوند. آنها را می توان تا نقطه ذوب خود گرم کرد، سرد کرد و دوباره بدون تخریب قابل توجه دوباره گرم کرد.

به جای سوزاندن، ترموپلاستیک هایی مانند ABS به مایع تبدیل می شوند که به آنها اجازه می دهد به راحتی قالب گیری تزریقی و سپس بازیافت شوند.

 

در مقابل، پلاستیک های ترموست را فقط یک بار می توان گرم کرد. اولین گرمایش باعث می شود که مواد ترموست گیر کنند و در نتیجه یک تغییر شیمیایی ایجاد شود که قابل برگشت نیست. اگر بخواهید برای بار دوم یک پلاستیک گرماسخت را تا دمای بالا گرم کنید، به سادگی می سوزد. این ویژگی باعث می شود که مواد ترموست نامزد ضعیفی برای بازیافت باشند. ABS همچنین یک ماده آمورف است به این معنی که ویژگی های مرتب جامدات کریستالی را نشان نمی دهد.

ABS چگونه ساخته می شود؟

ABS معمولاً از طریق مخلوطی از چندین محصول که معمولاً در یک محصول ترکیب نمی شوند پلیمریزه می شود. ABS نیز، البته برای استفاده رایج است

توجه به این نکته ضروری است که چون ABS یک ماده ترموپلاستیک است، همانطور که در بالا ذکر شد به راحتی قابل بازیافت است. این بدان معنی است که یک روش معمول برای تولید پلاستیک ABS از سایر پلاستیک های ABS (یعنی ساخت ABS از ABS) است.

چرا ABS اغلب استفاده می شود؟

ABS مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی خورنده و یا ضربه های فیزیکی دارد. ماشین‌کاری آن بسیار آسان است و دمای ذوب پایینی دارد که استفاده از آن را در فرآیندهای تولید قالب‌گیری تزریقی یا چاپ سه بعدی روی دستگاه FDM بسیار ساده می‌کند. ABS نیز نسبتاً ارزان است. پلاستیک ABS به دلیل نقطه ذوب پایین معمولاً در شرایط گرمای بالا استفاده نمی‌شود. این ویژگی ها منجر به استفاده از ABS در تعداد زیادی از کاربردها در طیف گسترده ای از صنایع می شود.

برای سفارش محصولات با همکاران ما در بخش فروش تماس بگیرید