خصوصیات دستگاه بسته بندی وکیوم چیست ؟

خصوصیات دستگاه بسته بندی وکیوم چیست ؟

| وکیوم فرمینگ | قیمت دستگاه وکیوم فرمینگ | خدمات وکیوم فرمینگ تهران | وکیوم یاس

روند بسته بندی وکیوم ، هوای اطراف بسته مورد نظر را از بین می برد ، سپس بسته آب بندی می شود . هدف بسته بندی وکیوم افزایش طول عمر مواد داخل بسته می باشد . بسته بندی به منظور آماده سازی کالا برای حمل و نقل ، توزیع ، انبار کردن و فروش کالا مورد استفاده صنایع مختلف قرار می گیرد .

خصوصیات دستگاه بسته بندی وکیوم چیست ؟
به منظور بسته بندی محصولات مختلف دستگاه بسته بندی وکیوم باید استاندارد باشد . بدنه این دستگاه باید استیل و قابل شستشو باشد . بدنه دستگاه بسته بندی وکیوم پرس استیل و قابل شستشو است . به عللاوه دستگاه های بسته بندی وکیوم باید دارای قابلیت تزریق گاز و اضافه کردن گاز نیتروژن و ازت باشند .

امکان تزریق چه گازهایی به بسته بندی وکیوم وجود دارد ؟
در تمام نقاط جهان به منظور بسته بندی محصولات مختلف و به منظور افزایش طول عمر و جلوگیری از فاسد نشدن محصولات از گازهای ازت و نیتروژن برای پر کردن محیط بسته بندی استفاده می کنند . از گازهای ازت و نیتروژن باید با خلوص بسیار بالا استفاده شود ، در غیر این صورت عوارض منفی پدید خواهد آمد .

هنگام خرید دستگاه بسته بندی وکیوم به چه مواردی دقت کنیم؟
دستگاه بسته بندی وکیوم وزن بالایی دارد ، بنابراین امکان جا به جایی آن در مدل های رومیزی راحت نخواهد بود . اگر تعداد بسته بندی در طول یک شیفت کم باشد بهتر است از دستگاه وکیوم رومیزی و ایستاده هم استفاده نمایید .

پمپ خلاء دستگاه وکیوم فرمینگ
یکی از قطعات مهم در دستگاه وکیوم پمپ خلاء و یا دینام است . قبل از خرید دستگاه بسته بندی وکیوم دقت نمایید که پمپ خلاء سالم باشد . هم چنین از گارانتی پمپ خلاء تا مدت معلوم اطمینان حاصل نمایید. در صورتی که دستگاه بسته بندی وکیوم خریداری شده دست دوم و یا کارکرده باشد ، پمپ خلاء و یا دینام عملکرد ضعیفی خواهد داشت و به مرور زمان دچار مشکل می شود .

جنس بدنه دستگاه وکیوم
دستگاه های بسته بندی به شست و شو نیاز خواهند داشت . هم چنین یکی از مواردی برای اخذ مجوز بهداشت لازم است ، استیل بودن بدنه دستگاه می باشد . بنابراین قبل از خرید دستگاه بسته بندی وکیوم از استیل بودن بدنه آن مطمئن باشید .

تزریق گاز دستگاه سیل وکیوم
امکان تزریق گاز به دستگاه بسته بندی وکیوم یکی از نکات ضروری و قابل توجه در خرید این دستگاه می باشد . به منظور تزریق گاز در دستگاه بسته بندی وکیوم رومیزی ، دستگاه بسته بندی وکیوم ایستاده ، دو کابین به کپسول جداگانه نیاز خواهید داشت . برخی از دستگاه های وکیوم به منظور تنظیم میزان تزریق گاز دارای نشانگر دیجیتال می باشند .

آیا دستگاه بسته بندی وکیوم دست دوم خریداری کنیم؟
چند ایراد اساسی در دستگاه بسته بندی وکیوم دست دوم یا کارکرده ممکن است وجود داشته باشد . هنگام خرید دستگاه بسته بندی وکیوم دست دوم یا کارکرده باید اجزاء مختلف و عملکرد دستگاه را بررسی نمایید . برای بررسی اجزاء مختلف و عملکرد دستگاه باید بر تمام جزئیات آن مسلط باشید . در غیر این صورت تشخیص سلامت دستگاه ممکن نخواهد بود .

توجه داشته باشید که با نگهداری صحیح از دستگاه ، شست و شوی مرتب و تعویض روغن موتور آن باعث افزایش طول عمر دستگاه خواهد شد .

قیمت دستگاه بسته بندی وکیوم چقدر است؟
قیمت دستگاه های بسته بندی وکیوم به موارد ذکر شده بستگی دارد :

ظرفیت دستگاه
جنس بدنه
طول فک ها
مشخصات مربوط به پمپ اصلی
امروزه توسعه بسته بندی باعث مستقل شدن این صنعت از صنایع دیگر شده است . به این ترتیب صنعت بسته بندی سهم قابل توجهی را در بازار دارد .

اهداف مختلف بسته بندی و خدمات وکیوم فرمینگ عبارتند از :
حفاظت فیزیکی از اشیاء
کاهش هزینه های حمل و نقل
حفاظت مانعی در برابر اکسیژن ، بخار آب ، گردو غبار و…
کاهش سرقت
فراهم نمودن محصولات برش خورده آماده مصرف
راحتی در توزیع ، جا به جایی ، فروش ، بازکردن محصول و…
کاهش میزان زباله های شهری
صرفه جویی در کاربرد مواد بسته بندی
کمک به خرید آگاهانه
سهولت در مصرف
تازه نگه داشتن کالا
کمک به کاهش انواع بیماری
کمک به بالابردن سطح زندگی
طولانی کردن ماندگاری با حفظ خواص کیفی مطلوب
و..