دستگاه های وکیوم فرمینگ و ماشین آلات وابسته انواع مختلف و پیچیدگی های خاص خود را دارند و برای تولید قطعات بسته بندی وکیوم برای محصولاتی مانند مواد غذایی،  شیرینی و شکلات، لوازم آرایشی و بهداشتی، محصولات الکترونیکی، ابزارآلات، اسباب بازی، قطعات جانبی خودرو و … مناسب می باشند.

در ادامه به معرفی “دستگاه های وکیوم فرمینگ” که توسط صنایع وکیوم فرمینگ یاس وکیوم تولید شده و به فروش می رسند، می پردازیم.

دستگاه وکیوم نیمه اتوماتیک

۱- دستگاه وکیوم فرمینگ نیمه اتوماتیک

در این دستگاه درصد کار اپراتور و دستگاه ۵۰ به ۵۰ می باشد. و بصورت نیمه اتوماتیک جهت تولید قطعات وکیوم فرمینگ بصورت محدود مناسب می باشد.

فیلم های PVC، PET و HP را می توان با این دستگاه فرم داد. این دستگاه برای تولید بسته بندی های مواد غذایی، لوازم آرایشی، محصولات الکترونیکی، ابزارآلات، اسباب بازی و قطعات جانبی خودرو بصورت محدود مناسب می باشد.

دستگاه وکیوم فرمینگ

۲- دستگاه وکیوم فرمینگ تمام اتوماتیک

در این دستگاه درصد کار اپراتور و دستگاه ۲۰ به ۸۰ می باشد. این دستگاه بصورت تمام اتوماتیک قطعات وکیومی را با توان و سرعت بالا تولید می کند.

فیلم های PVC، PET و HP را می توان با این دستگاه فرم داد.

دستگاه پرس حرارتی هیدرولیک(۷ تن)

۳- دستگاه پرس حرارتی ۶ تن هیدرولیک

این دستگاه قابلیت پرس طلق به مقوای دارای چسب بلیستر را دارا می‌باشد. و برای بسته بندی وکیوم کارتی و پرسی مورد استفاده قرار میگیرد.

نحوه کار دستگاه پرس به این شکل است که مقوای چسب بلیستر خورده را با فشار پرس و حرارت به طلق پلاستیکی می‌چسباند.

حرارت و کورس(ارتفاع بالا و پایین آمدن صفحه پرس) دستگاه قابل تنظیم و ابعاد صفحه کارگیر دستگاه نیز ۵۰ در ۵۰ سانتیمتر است.

این دستگاه کاملا ایمن است، آلودگی صوتی ندارد و برای کار در مکان‌های شبه مسکونی نیز مشکلی ایجاد نمی‌کند و همچنین قدرت پرس این دستگاه از ۲.۵ تا ۶ تن می‌باشد.

دستگاه دوخت و جوش

۴- دستگاه جوش و دوخت وکیوم فرکانس بالا (High Frequency)

این دستگاه با فرکانس بالا قابلیت جوش دو لایه وکیوم پی وی سی به یکدیگر را دارا می باشد.

دستگاه شیرینگ

۵- دستگاه شرینگ رومیزی مینی

شرینگ به بسته بندی گفته می شود که پوشش نازک و شفافی از جنس نایلون دور محصول کشیده می شود تا از آن در برابر رطوبت و گرد و غبار محافظت کند. دستگاه شرینگ رومیزی مینی در ابعاد ۳۰ * ۴۰ برای شرینگ کردن بسته ها و محصولات کوچک مناسب می باشد.

پمپ وکیوم وکیوم

۶- پمپ های وکیوم روتاری (روغنی)

پمپ وکیوم روتاری در صنایع مختلفی برای ایجاد خلاء (کاهش فشار جو) مورد استفاده قرار می گیرد. روتاری  در لغت به معنی چرخشی و دوار می باشد به این دلیل این پمپ ها روتاری نام گرفته اند.

در این پمپ ها دو تیغه توسط روتور ۱۸۰ درجه چرخانده می شوند و به این شکل هوا از یک طرف وراد شده و پس از تولید فشار پایین توسط مکانیسم پمپ از طرف دیگر خارج می شود.

پمپ های وکیوم روتاری (روغنی) همیشه باید روغن داشته باشند تا خراب نشوند.